صباح: کشورهای حاشیه خلیج فارس دیگر نمی‌خواهند به آمریکا وابسته باشند

خبرگزاری مهر سه شنبه 18 فروردین 1405 - 09:11
یک رسانه ترکیه ای با اشاره به آسیب وارد شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس در نتیجه جنگ آمریکا علیه ایران نوشت این کشورها دیگر نمی خواهند به لحاظ امنیتی به واشنگتن وابسته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ملیح آلتیوک» در روزنامه صباح با اشاره به کاهش اعتبار آمریکا در جنگ ایران نوشت: فاجعه واقعی برای صهیونیست‌ها زمانی احساس خواهد شد که آمریکا که فکر می‌کردند با زیرکی پایش را به جنگ با ایران کشاندند اعتبار خود را در منطقه از دست بدهد.

وی افزود: آمریکا، پس از خروج از سوریه، از باتلاق جنگ با ایران که یک ماه است با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کنار خواهد کشید. این یک آرزو نیست. با وجود کارت تنگه هرمز که محکم روی میز است، حتی ترامپ به تنهایی قدرت مطیع کردن آمریکا در برابر یاوه‌گویی‌های نتانیاهو را ندارد. اما بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ پاسخ را می‌توان در کشورهای خلیج فارس یافت که با احتیاط و به تدریج به دنبال «جایگزین‌هایی» برای وابستگی امنیتی خود به آمریکا هستند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.