کرملین: عواقب تجاوز به ایران بسیار جدی است

الف دوشنبه 17 فروردین 1405 - 15:51
سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت مسکو اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در مورد تنگه هرمز خطاب به تهران را دیده و ترجیح می‌دهد در مورد آنها اظهار نظر نکند.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما این اظهارات را دیده‌ایم. ترجیح می‌دهیم در مورد آنها اظهار نظر نکنیم.»

ترامپ در پیامی در شبکه تروث سوشال ایران را به هدف قرار دادن «پل‌ها و نیروگاه‌ها» در ۷ آوریل تهدید کرد و خواستار بازگشایی تردد از طریق تنگه هرمز شد.

به نقل از خبرگزاری نووستی، سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که حتی قبل از وقوع درگیری‌ها علیه ایران، روسیه هشدار داده بود که پیامدهای منفی برای اقتصاد جهانی اجتناب‌ناپذیر است.

وی به خبرنگاران گفت: «اکنون همه ما در حال بیان عواقبی از جمله عواقب بسیار بسیار منفی برای اقتصاد جهانی هستیم که با آن مواجهیم. در واقع، از همان ابتدا، حتی قبل از شروع درگیری‌ها، ما هشدار دادیم که چنین عواقبی اجتناب‌ناپذیر است.»

سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد روند مذاکرات در مورد اوکراین در حال حاضر هنوز در حالت تعلیق است، زیرا ایالات متحده کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. برای همین اکنون دشوار است که در یک قالب سه‌جانبه با هم جمع شوند.

پسکوف افزود که مسکو و کی‌یف از طریق کانال‌های خود به گفت‌وگو با واشنگتن ادامه می‌دهند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.