به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، «محمد یونس قاضی زاده» رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری استان هرات اعلام کرد: بازرگانان هرات مبلغ ۱۵ میلیون افغانی (معادل ۲۳۸ هزار دلار) کمک نقدی خود را جمع آوری و برای کمک به مردم ایران به کنسولگری جمهوری اسلامی در شهر هرات تحویل دادند.
قاضی زاده در مراسم تحویل دهی این بسته کمک نقدی گفت: این مبلغ از سوی بازرگانان و بخش خصوصی این استان جمع آوری شده و امروز شنبه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات سپرده شد.
وی افزود: این کمک با هدف حمایت از مردم ایران در شرایط کنونی انجام شده و تلاشها برای جلب کمکهای بشردوستانه بیشتر نیز ادامه دارد.
«علیرضا مرحمتی» سرکنسول ایران در هرات نیز با قدردانی از احساس همدردی تاجران و مردم افغانستان گفت: قشرهای مختلف جامعه در این استان برای حمایت از بازسازی مدارس و مراکز درمانی در ایران اعلام آمادگی کردهاند.
وی با تأکید بر همدلی مردم افغانستان با مردم ایران افزود: روند تجارت میان دو کشور نیز به صورت عادی جریان دارد.