به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالملک بدر الدین افزود، ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا بخشهای وسیعی از یمن را اشغال کردند و به محاصره این کشور ادامه میدهند و مردم یمن را از ثروتهای خود محروم کردهاند. ائتلاف متجاوز اصرار دارد استقلال کشور ما را هدف قرار دهد. مشکل عربستان کینه این کشور از مردم یمن است که باعث شده است دههها سیاست منفی و خصمانهای علیه آنها اتخاذ کند.
وی افزود : دهه هاست که شاهد تغییر مثبت در سیاست عربستان در قبال یمن و مردم این کشور نبودهایم. آنچه مشکل را تشدید میکند، ارتباط عربستان با دستور العملهای آمریکایی و اسرائیلی است که نقش عربستان را در قبال ملت یمن بدتر میکند. این همسویی، نقش عربستان را در قبال ملت یمن به شدت بد کرده است و این امر تاثیر آشکاری بر اصرار این کشور در ادامه تجاوز دارد. انگلیس نیز در کنار آمریکا و اسرائیل نقش مهمی در این زمینه دارد.
سید عبدالملک بدرالدین گفت : ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و عربستان سعی دارند تصمیمات سیاسی یمن را کنترل کنند. آنها میخواهند امور مردم یمن را به دست بگیرند. عربستان با نظارت آمریکا و مشارکت عربستان و اسرائیل سعی میکنند روسای جمهور یمن را انتخاب کنند. آنها میخواهند روسای جمهور، وزیران و مسئولان یمن را انتخاب کنند و ارتش را به کنترل خود در آورند بگونهای که به نفع آمریکا، انگلیس و اسرائیل باشد. آنها میخواهند امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یمن را به کنترل خود در آورند.
وی افزود، تحولات اخیر در منطقه نشان میدهد که آمریکا و اسرائیل برای اجرای طرح اسرائیل با عنوان تغییر خاورمیانه و ایجاد اسرائیل بزرگ تلاش میکنند. این طرح حتی شبه جزیره عربستان را نیز هدف قرار داده است. ما به طور مستقیم برای پشتیبانی از غزه وارد شدیم و موضع ما در قبال ملت فلسطین و همچنین مقاومت و جهاد در قبال طرحهای صهیونیستها ثابت است. وقتی آمریکا از ترامپ گرفته تا ... و همچنین یهودیان صهیونیست میگویند که برای تغییر خاورمیانه تلاش میکنند
رهبر انصارالله یمن گفت : در حقیقت همه کشورهای منطقه را هدف قرار دادهاند. وقتی آنها از تغییر منطقه سخن میگویند در حقیقت در صدد از بین بردن مظاهر اسلام در منطقه و اشغال این کشورها و تشکیل اسرائیل بزرگ هستند. تلاش دشمنان برای تاسیس اسرائیل بزرگ به معنای رفتار با مردم منطقه طبق باور یهودی در تلمود به عنوان حیوانات و نه انسان است. دشمنان هر روز از تغییر خاورمیانه و تاسیس اسرائیل بزرگ سخن میگویند،
وی افزود : اما برخی رژیمهای منطقه در برابر کسانی که در برابر این طرح میایستند موضع بدی اتخاذ میکنند. در اوج حملات دشمن صهیونیستی به غزه، برخی رژیمها از طریق رسانههای خود به رزمندگان مقاومت در غزه تهمت میزنند. همواره تلاشهایی برای بدنام کردن حزب الله که موضع دفاعی در قبال دشمن صهیونیستی دارد، صورت میگیرد. دشمن صهیونیستی برای به سلطه گرفتن منطقه بر اساس طرح اعلام شده خود تلاش میکند و به اشغال ان میپردازد و سپس به سرزنش کسانی میپردازد که در برابر آنها میایستند.
رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت : همه دنیا میداند که آمریکا و اسرائیل به بهانه تغییر خاورمیانه جنگ علیه ایران را آغاز کردند. دشمن آمریکایی و اسرائیلی در جنگی که هیچ توجیهی ندارد انواع جنایات را علیه مردم ایران مرتکب شدند. تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران به منافع اقتصادی کشورهای جهان و همچنین به امنیت وثبات تمام منطقه آسیب زد. آمریکا و اسرائیل نگران خساراتی که به اقتصاد جهان وارد کردند نیستند. آمریکا و اسرائیل فقط به اجرای طرح صهیونیستی فکر میکنند و منافع اقتصادی همه کشورهای جهان را نادیده میگیرند.
سید عبدالملک بدرالدین گفت : آمریکا و اسرائیل در تلاشند تا دیگر کشورها را نیز وارد جنگ با ایران کنند تا بدین ترتیب به یک طرح خطرناک که بشریت را تهدید میکند خدمت کنند. دشمنان سعی میکنند کشورهای اروپایی و حتی استرالیا و چین را وارد جنگ کنند و مایه تاسف است که برخی کشورهای منطقه در خدمت آمریکا و اسرائیل هستند. برخی از این کشورها اموال و رسانههای خود را به خدمت تجاوزات خود علیه جمهوری اسلامی ایران در آوردهاند و از جمهوری اسلامی ایران که سعی میکند در پاسخ به این حملات، به پایگاههای آمریکا حمله کند انتقاد میکنند. کسانی که جمهوری اسلامی ایران را سرزنش میکنند میخواهند ملت ایران تسلیم شود و دست بسته بماند.