گذرگاه رفح امروز پنجشنبه، بازگشایی می‌شود

عصر ایران پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 01:41
رژیم اسرائیل همزمان با آغاز تجاوز خود علیه ایران، گذرگاه رفح را مسدود کرد؛ این در حالی بود که پیش از آن، این گذرگاه به شکلی بسیار محدود، با تدابیر امنیتی شدید و با ظرفیت تردد روزانه حداکثر ۴۵ مسافر فعالیت می‌کرد.

سازمان گذرگاه‌ها و مرزهای نوار غزه اعلام کرد که فعالیت گذرگاه زمینی رفح از امروز پنجشنبه، ۲۶ مارس ۲۰۲۶ (۶ فروردین) پس از یک دوره توقف، از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا از شبکه فلسطین الیوم، سازمان گذرگاه‌ها و مرزهای نوار غزه در بیانیه‌ای کوتاه تصریح کرد که طبق برنامه، اجازه خروج به ۱۸ بیمار از نوار غزه به همراه ۳۳ همراه از طریق این گذرگاه صادر شده است.

مقامات اشغالگر اسرائیلی پیش از این در روز پنجشنبه گذشته (۱۹ مارس / ۲۸ اسفند)، گذرگاه رفح را به صورت محدود برای تردد افراد و طبق سازوکار پیش از انسداد بازگشایی کرده بودند، اما فعالیت آن مجددا از روز دوشنبه ۲۳ مارس (۳ فروردین) تا روز ۲۵ مارس (۵ فروردین) به حالت تعلیق درآمده بود.

رژیم اسرائیل همزمان با آغاز تجاوز خود علیه ایران، گذرگاه رفح را مسدود کرد؛ این در حالی بود که پیش از آن، این گذرگاه به شکلی بسیار محدود، با تدابیر امنیتی شدید و با ظرفیت تردد روزانه حداکثر ۴۵ مسافر فعالیت می‌کرد.

گذرگاه رفح اصلی‌ترین خروجی زمینی ساکنان نوار غزه به جهان خارج محسوب می‌شود. این گذرگاه پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جریان جنگ نسل‌کشی در غزه، به مدت ۱۶ ماه به‌طور کامل بسته شده بود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.