تاکید المشاط بر حمایت از ایران و هشدار به سعودی‌ها

صدا و سیما چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 21:27
رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و از حق آن در دفاع از خود در برابر متجاوز آمریکایی-صهیونیستی حمایت می‌کنیم.

تاکید المشاط بر حمایت از ایران و هشدار به سعودی‌ها

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: آمریکا همچنان تلاش می‌کند منطقه را مطابق با طرح‌های سلطه طلبانه خود تحت عناوین اسرائیل بزرگ و خاورمیانه جدید، بازسازی کند. مشخص شد که آنچه خاورمیانه جدید و اسرائیل بزرگ نامیده می‌شود، طرح صهیونیستی-آمریکایی است که به دنبال بازسازی منطقه بر اساس اراده سلطه و استکبار است.

وي افزود: آشکار شد که نظام‌هایی که در جنگ علیه یمن شتابزده عمل کردند، چیزی جز ابزار‌های ارزان قیمتی برای اجرای نقشه شوم آمریکایی-صهیونیستی نبودند. آنچه کشور‌های متجاوز علیه ملت ما از محاصره و گرسنگی دادن مرتکب شدند، واضح‌ترین دلیل بر میزان وابستگی و جنایتکاری نظام‌های متجاوز است. ما راه صلح را برگزیده‌ایم، اما صلحی شایسته خون شهدا که بر پایه برابری و نه دیکته باشد و حاکمیت و عزت را حفظ کند و بر اساس حقوق کامل مردم ما استوار باشد. 

المشاط تاكيد كرد: ریاض همچنان الزامات آتش بس و کاهش تنش را نقض می‌کند. ریاض از تعهدات خود در اجرای مفاد آتش‌بس و پیشبرد نقشه راه توافق شده شانه خالی می‌کند. بار‌ها و بار‌ها فرصت برای تحقق صلح واقعی فراهم شد، اما کشور‌های متجاوز به ویژه رژیم سعودی و پشت سر آن آمریکا، همچنان در اجرای نقشه راه، کارشکنی می‌کنند. تأکید می‌کنیم که صبر مردم یمن بی‌نهایت نخواهد بود و آنان به روشی که مناسب ببینند، حقوق خود را به دست خواهند آورد. در برابر ملت خود تاکید می‌کنیم تمام حقوقشان را به طور کامل و بدون هیچ نقصانی به دست خواهیم آورد.

وی خاطر نشان کرد: از رژیم سعودی می‌خواهم به صورت عملی و نه شعاری، به الزامات صلح پاسخ دهد و به سمت تحقق منافع دو کشور حرکت کند، بدون اینکه آن را به منافع دیگران گره بزند. از رژیم سعودی می‌خواهم در اجرای توافقاتی که منجر به صلح جامع و پایدار می‌شود و در تحقق الزامات آن شتاب کند. این الزامات شامل توقف تجاوز، رفع محاصره، خروج کامل نظامیان خارجی از خاک یمن، رسیدگی به پرونده‌های ناشی از تجاوز از جمله اسرا، غرامت، جبران خسارت و بازسازی است.

مهدی المشاط گفت: تأکید می‌کنم در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و از حق آن در دفاع از خود در برابر متجاوز آمریکایی-صهیونیستی حمایت می‌کنیم. تجاوز به ایران، تجاوزگری آشکار در چارچوب زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه است. المشاط خطاب به کشور‌های عربی و اسلامی گفت: اگر در ناکام گذاشتن این طرح صهیونیستی کمک نمی‌کنید، دستکم عامل اجرای آن نباشید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.