تنش دیپلماتیک در بیروت؛ اخراج سفیر ایران از لبنان

عصر ایران سه شنبه 04 فروردین 1405 - 16:41
شبکه خبری الجزیره از بروز تنش جدید در روابط بیروت و تهران خبر داد. بر اساس اعلام دستگاه دیپلماسی لبنان، سفیر این کشور برای مشورت به بیروت بازمی‌گردد و فعالیت سفیر ایران در لبنان نیز متوقف می‌شود؛ اقدامی که ناشی از اعتراض به رویه‌های دیپلماتیک جاری است.

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: لبنان سفیر خود را از تهران برای مشورت فراخوانده است.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه ای ضمن اعلام این موضوع، از تصمیم دستگاه دیپلماسی این کشور برای پایان دادن به ماموریت سفیر ایران در بیروت خبر داد.

وزارت امور خارجه لبنان علت این اقدام را نقض عرف دیپلماتیک و رویه‌های مرسوم بین دو کشور توصیف کرده است.

محمدرضا رئوف شیبانی زاده ۱۳۳۹ سیاستمدار و دیپلمات ایرانی است که از اسفند ۱۴۰۴ به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی در بیروت فعالیت خود را آغاز کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.