احضار سفیر ایران در بریتانیا / اتهام‌زنی به دو تبعه ایران به زیرنظر گرفتن جامعه یهودیان انگلیس!

خبرآنلاین دوشنبه 03 فروردین 1405 - 23:01
وزارت امور خارجه بریتانیا، سفیر ایران در لندن را در رابطه با آنچه «اقدامات بی‌ملاحظه و بی‌ثبات‌کننده» این کشور در بریتانیا و خارج از آن نامیده، احضار کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه‌های انگلیسی، سید علی موسوی پس از آن به وزارت امور خارجه فراخوانده شد که یک تبعه ایرانی و یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی به انجام «زیرنظر گرفتن خصمانه» علیه جامعه یهودیان لندن متهم شدند. وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که این کشور تهدیدات ناشی از ایران و گروه‌های نیابتی آن را «بسیار جدی» تلقی می‌کند.

این دیپلمات به دستور ایوت کوپر، وزیر امور خارجه، احضار شد و با هامیش فالکونر، معاون وزیر در امور خاورمیانه، دیدار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا در این باره گفت: «این احضار در پی اتهامات اخیر علیه دو فرد (یکی تبعه ایران و دیگری دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی) طبق قانون امنیت ملی و به ظن همکاری با یک سرویس اطلاعاتی خارجی صورت گرفته است.»

وی افزود:«امنیت ملی اولویت اصلی ماست و ما تهدیدات ناشی از ایران و کسانی که دستورات آن را اجرا می‌کنند، بسیار جدی می‌گیریم. این دولت تمام اقدامات لازم را برای محافظت از مردم بریتانیا، از جمله افشای اقدامات بی‌ملاحظه و بی‌ثبات‌کننده ایران در داخل و خارج از کشور، انجام خواهد داد.»

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.