آژانس انرژی اتمی: هیچ‌گونه نشت مواد پرتوزا در سایت هسته‌ای نطنز گزارش نشده است

دیجیاتو شنبه 01 فروردین 1405 - 16:06
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ افزایشی در سطح تشعشعات خارج از سایت گزارش نشده است. The post آژانس انرژی اتمی: هیچ‌گونه نشت مواد پرتوزا در سایت هسته‌ای نطنز گزارش نشده است appeared first on دیجیاتو.

امروز سایت هسته‌ای نطنز مورد حمله قرار گرفت، بااین‌حال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده که هیچ افزایشی در سطح تشعشعات خارج از سایت گزارش نشده و آژانس درحال بررسی گزارش حمله است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از فارس، مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز صبح امروز (شنبه) اول فروردین ۱۴۰۵‌ مورد حمله آمریکا و اسراییل قرار گرفت. طبق اعلام سازمان انرژی اتمی، بررسی‌های فنی و تخصصی درباره احتمال انتشار آلودگی مواد پرتوزا، توسط مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور در محدوده این مجتمع انجام شد و براساس نتایج به‌دست‌آمده، هیچ‌گونه نشت مواد پرتوزا در این مجتمع گزارش نشده است و هیچ خطری ساکنان مناطق اطراف این سایت را تهدید نمی‌کند.

در پی این حمله، «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر خواستار خویشتنداری به منظور جلوگیری از هرگونه خطر حادثه هسته‌ای شد. سازمان انرژی اتمی کشور نیز اعلام کرد که این اقدام مغایر با قوانین و تعهدات بین‌المللی ازجمله معاهده NPT و سایر مقررات مرتبط با ایمنی و امنیت هسته‌ای است.

درکل به گفته سازمان‌ انرژی اتمی این حادثه هیچ خطری برای ساکنان ندارد و جای نگرانی نیست، اما توصیه می‌شود برای آمادگی در شرایط اضطراری راهنمای حفاظت از خود در صورت نشت مواد رادیواکتیو را مطالعه کنید.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.