ناتو نیروهای خود را از عراق خارج کرد

عصر ایران جمعه 29 اسفند 1404 - 20:11
ژنرال الکسیوس گرینکویچ فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا در بیانیه‌ای از همکاری دولت عراق و کشورهای عضو برای انتقال امن نیروهای این ائتلاف قدردانی کرد.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که تمامی نیروهای ماموریت مشورتی خود را از عراق خارج و به اروپا منتقل کرده است.
 
به گزارش ایرنا از خبرگزای رویترز، ژنرال الکسیوس گرینکویچ فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا در بیانیه‌ای از همکاری دولت عراق و کشورهای عضو برای انتقال امن نیروهای این ائتلاف قدردانی کرد.
 
بر اساس این بیانیه، تمامی نیروهای مأموریت ناتو از آسیای غربی به اروپا منتقل شده‌اند.
 
گرینکویچ در پایان از نیروهای این ماموریت قدردانی کرد و آنان را «حرفه‌ای‌های واقعی» توصیف کرد.
 
یک مقام ناتو که نخواست نامش فاش شود، شمار این نیروها را «چند صد نفر» اعلام کرد.
 
در روزهای اخیر، چندین کشور از جمله لهستان، اسپانیا و کرواسی نیز اعلام کرده‌اند که در پی تشدید تنش‌ها ناشی از جنگ ایران، نیروهای خود را از آسیای غربی خارج کرده‌اند.
 
ناتو تاکید کرد که این ماموریت همچنان از مقر نظامی خود در ناپل ایتالیا ادامه خواهد یافت. این مأموریت ماهیت رزمی ندارد و بر مشاوره به نیروهای امنیتی عراق و کمک به تقویت توانمندی‌های آنها متمرکز است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.