پشت‌پرده معافیت تحریمی آمریکا برای نفت ایران

افکار نیوز جمعه 29 اسفند 1404 - 14:47
یک تحلیلگر می‌گوید که آمریکا به دلیل ترس از فروش نفت ایران در مکانیسم مالی جدید و تخلیه ذخایر متحدانش معافیت تحریمی برای نفت ایران است.

 مجید شاکری اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در خصوص معافیت آمریکا برای خرید نفت ایران توسط سایر کشورها گفت: نفت روى آب ایران همین حالا بدون نیاز به معافیت به سرعت در حال فروش است.او می‌گوید: بسنت به دو دلیل دنبال معافیت تحریمى براى نفت ایران است. اول اینکه فروش این نفت در یک مکانیسم مالى کاملا دور از معافیت آمریکا( حتى دور از درهم) انجام مى‌شود و خطر تثبیت یک مدل جدید فروش نفت ایران جدى است.به گفته شاکری دومین دلیل برای ارائه‌ معافیت برای نفت این است که خریدار اصلى نفت روى آب چین است. کشورى که نه تنها سه برابر آمریکا ذخایر راهبردى نفت دارد بلکه به تازگى بودجه جدیدى هم براى افزایش ذخایر تخصیص داده. در حالى که متحدان آمریکا مثل ژاپن به سرعت در حال تخلیه ذخایرند. آمریکا امیدوار است فشار روى ژاپن، کره و تایوان را کم کند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.