بررسی ارسال کمک‌های پزشکی اندونزی به ایران

صدا و سیما پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 08:52
جمعیت هلال احمر اندونزی در حال بررسی ارسال کمک‌های پزشکی به جمهوری اسلامی ایران در پی تداوم تجاوز‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور است.

بررسی ارسال کمک‌های پزشکی اندونزی به ایران

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، یوسف کالا رئیس جمعیت صلیب سرخ اندونزی پس از دیدار با محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا اعلام کرد: شرایط کنونی ایران نیازمند حمایت‌های پزشکی است، به‌ویژه در حوزه تامین دارو و تجهیزات درمانی.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در زیرساخت‌های درمانی افزود: این کمک‌ها از طریق شبکه‌های بین‌المللی بشردوستانه و نه به‌صورت مستقیم از سوی دولت‌ها ارسال خواهد شد.

به گفته کالا، کمک‌های پزشکی از طریق شبکه صلیب سرخ و هلال احمر در کشور‌های همسایه از جمله ترکیه منتقل و سپس به مناطق نیازمند در ایران ارسال می‌شود. همچنین مسیر‌هایی مانند پاکستان و ترکیه برای تسریع در روند انتقال کمک‌ها در نظر گرفته شده است.

جمعیت صلیب سرخ اندونزی در حال ارزیابی میزان کمک‌های مورد نیاز از جمله نوع دارو‌ها و تجهیزات پزشکی است و در این زمینه هماهنگی‌هایی نیز با وزارت بهداشت این کشور انجام شده است.

رئیس این نهاد تأکید کرد این اقدام در چارچوب تعهدات بشردوستانه اندونزی برای حمایت از کشور‌های نیازمند و از طریق سازوکار‌های بین‌المللی انجام می‌شود تا کمک‌ها به‌صورت مؤثر به دست افراد نیازمند برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.