افزایش قیمت بنزین در آمریکا شتاب گرفت

مشرق نیوز چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 17:41
روند صعودی قیمت بنزین در آمریکا متوقف نشد و ظرف دو روز ۱۲ سنت جهش کرد.

به گزارش مشرق، تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، قیمت بنزین در ایالات متحده را با جهش بی‌سابقه‌ای مواجه ساخته است.

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان آمریکا (AAA)، متوسط قیمت بنزین معمولی در این کشور روز چهارشنبه با افزایش ۵ سنتی به ۳.۸۴ دلار در هر گالن رسید. این افزایش تنها یک روز پس از جهش ۷ سنتی ثبت‌شده در روز سه‌شنبه رخ داده است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، از زمان آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران، قیمت بنزین در آمریکا ۲۹ درصد افزایش یافته است. کارشناسان این رشد بی‌سابقه را ناشی از بالا رفتن قیمت نفت خام در پی تشدید تنش‌ها در خلیج فارس و انسداد تنگه هرمز می‌دانند.

کارشناس آمریکایی، چارللی بیللو می‌گوید، متوسط قیمت بنزین در آمریکا از ۳.۷۹ در گالن بالاتر رفته و این افزایش بیشترین میزان در ۳۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

این روزها فیلم‌های زیادی از نارضایتی شهروندان آمریکایی از قیمت بنزین منتشر می‌شود.

یک شهروند آمریکایی جلوی تابلو قیمت بنزین ایستاده می‌گوید: قیمت روی این تابلو پشت سرم را می‌بینی؟ در حال حاضر، اگر یک مینی‌ون داری، حدود ۶۰ دلار برایت آب می‌خورد تا تا باک را پر کنی؛ اگر یک سدان داری، حدود ۵۰ دلار باید بپردازی تا باک را پر کنی.

این شهروند ادامه می‌دهد: این قیمت‌ها فقط در چند هفته اخیر ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند زیرا رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفت به ایران حمله کند؛ جنگی غیرقانونی که هنوز هیچ دلیلی برای حضورمان در آن ارائه نکرده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.