زیان هنگفت اعراب حاشیه خلیج فارس از ناامنی در تنگه هرمز

مشرق نیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 16:12
تازه ترین داده‌ها از زیان هنگفت اعراب حاشیه خلیج فارس در پی جنگ در غرب آسیا حکایت دارد.

به گزارش مشرق، بسته شدن تنگه هرمز به روی نفتکش‌ها، بزرگ‌ترین اختلال در تاریخ عرضه نفت را رقم زده و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را با کاهش بی‌سابقه تولید و زیان هنگفت درآمدی مواجه کرده است.

بر اساس این گزارش، جدیدترین برآوردها نشان می‌دهد که مجموع تولید نفت کشورهای منطقه در پی بحران کنونی بین ۶.۲ تا ۶.۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و دستکم ۱۵ درصد از عرضه نفت جهان در خلیج فارس محبوس شده است.

آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی، خبرگزاری رویترز و مؤسسه آی‌آی‌آر انرژی حاکی از آن است که کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس و عراق به دلیل توقف صادرات و پرشدن ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی، ناگزیر به کاهش شدید تولید شده‌اند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.