عصبانیت ترامپ از ارتش آمریکا به خاطر شکست در تنگه هرمز

مشرق نیوز دوشنبه 25 اسفند 1404 - 19:46
نیویورک‌تایمز گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به دلیل عدم بازگشایی فوری تنگه هرمز مورد سرزنش قرار داده است.

به گزارش مشرق؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که هفته گذشته در جلسه‌ای در دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ با ناخرسندی از دن کِین، رئیس ستاد مشترک ارتش، پرسید که چرا آمریکا قادر نیست هرچه سریع‌تر تنگه هرمز را بازگشایی کند.

طبق این گزارش، رئیس ستاد مشترک در این باره به توانایی ایران برای بسته نگه داشتن تنگه هرمز اشاره کرد و گفت که حتی یک سرباز یا شبه‌نظامی ایرانی می‌تواند با قایق تندرو از میان گذرگاه باریک تنگه عبور کند، موشکی را مستقیماً به یک ابرنفتکش شلیک کند یا یک مین را به بدنه آن بچسباند.

کارشناسان و سیاستمداران در جهان بارها درباره پیامدهای حمله به ایران هشدار دادند، با این حال آمریکا و رژیم صهیونیستی دو هفته پیش تجاوز نظامی به ایران را آغاز کردند.

در بحبوحه کاهش تحرکات کشتی‌ها در تنگه هرمز، پیش از این نشریه فارین پالیسی تأکید کرد که اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای ممانعت از افزایش قیمت نفت فایده‌ای نداشته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.