چین: خواستار کاهش تنش در تنگه هرمز هستیم

خبرآنلاین دوشنبه 25 اسفند 1404 - 14:46
وزارت خارجه چین در بیانیه ای خواستار کاهش تنش در تنگه هرمز شد.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: با تمام طرف ها در تماس هستیم و خواستار ایجاد آرامش و کاهش تنش در تنگه هرمز هستیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پیش از این، وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مصری خود به پیامدهای جنگ علیه ایران اشاره و تصریح کرده بود که کشورهای موثر باید از طرف‌های درگیر بخواهند که ترمز جنگ را بکشند.

وانگ یی در گفت‌وگوی تلفنی با بدر عبدالعاطی، اظهار داشت: چین و مصر به عنوان کشورهای مسئول، طرفدار حل مسائل منطقه‌ای از مسیر گفت‌وگو و مشورت هستند وبا استفاده از ابزار زور مخالفند.

وی با بیان اینکه ادامه جنگ علیه ایران به نفع مردم منطقه خاورمیانه نیست، افزود: این اقدامات تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد منطقه‌ و تضعیف امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی خواهد داشت.

این دیپلمات ارشد چینی در ادامه تصریح کرد که آتش‌بس فوری،خواسته و اجماع جامعه بین‌المللی است و همه طرف‌ها باید از طرف‌های درگیر بخواهند که در اسرع وقت دکمه پایان جنگ را فشار دهند تا از تشدید بیشتر تنش جلوگیری شود.

وانگ‌یی در پایان خاطرنشان کرد که چین مایل است ارتباط و هماهنگی با کشورهای منطقه، از جمله مصر، را حفظ کند و همچنان نقش سازنده‌ای در تلاش برای صلح ایفا کند.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.