روزنامه شرق: چینی ها مدتهاست منتظر جنگ امریکا و اسرائیل علیه ایران هستند و به همین دلیل در ایران سرمایه گذاری نکردند

خبرآنلاین یکشنبه 24 اسفند 1404 - 06:38
این سوال همواره مطرح است که چرا چین همچنان به‌رغم اینکه بیشترین خطر متوجه آینده تامین امنیت انرژی چین هست همچنان در برابر اقدامات امریکا و اسراییل علیه ایران سکوت اختیار کرده است؟

به گزارش خبرآنلاین روزنامه شرق نوشت: برخی از کارشناسان اقتصاد انرژی می‌گویند که چین از سال‌ها پیش به دلیل اطلاعاتی که به دست آورد، منتظر این جنگ در منطقه خلیج‌فارس بود. به همین دلیل در ایران سرمایه‌گذاری کلانی به عمل نیاورد و برای آن آمادگی لازم را داشت.

چین با سرمایه‌گذاری در واردات نفت خام و گاز طبیعی روسیه از طریق خطوط لوله و نیز در قزاقستان و ترکمنستان از طریق خطوط لوله و افزایش ذخایر راهبردی نفت خام با نفت خام تحت تحریم و ارزان ایران تا حد قابل توجهی نیازهای وارداتی انرژی خودش را تامین کرد و می‌کند. صنعت انرژی‌های جایگزین نظیر خورشیدی و بادی و هسته‌ای هم در چین پیشرفت زیادی کرده است.

17302

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.