کنسولگری آمریکا در پیشاور تعطیل شد

الف پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 16:53
وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داد که قصد دارد کنسولگری واشنگتن در پیشاور پاکستان را تعطیل کند.

به گزارش ایلنا، وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داد که قصد دارد کنسولگری واشنگتن در پیشاور پاکستان را تعطیل کند.

ان بی سی نیوز، کنسولگری آمریکا در پیشاور را به خاطر نزدیکی به مرز افغانستان، مهمترین مرکز دیپلماتیک واشنگتن برای عملیات در افغانستان از سال ۲۰۰۱ تاکنون اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا در حالی صرفه جویی را بهانه تعطیلی این مرکز دیپلماتیک مهم در آسیای میانه کرده که این کنسولگری بعد از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران، هدف حمله معترضان پاکستانی قرار گرفت.

بعد از حمله معترضان پاکستان به کنسولگری آمریکا در پیشاور، فعالیت های این مرکز به حالت تعلیق درآمد.

کنسولگری آمریکا در پیشاور یکی از مراکز مهم ارائه خدمات و حمایت از افغانستانی هایی بود که با آمریکا وناتو همکاری داشتند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.