ائتلاف علیه ایران نه به نفع کشورهای خلیج فارس است و نه آمریکا

نامه نیوز یکشنبه 17 اسفند 1404 - 08:16
یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: به نظر نمی‌رسد که آمریکا قصد ورود نیروی زمینی به این درگیری را داشته باشد. با توجه به شرایط داخلی ترامپ، در حال حاضر برای او صرفه سیاسی و عملی ندارد که نیروهای زمینی خود را وارد میدان کند.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: جنگ علیه ایران همچنان ادامه دارد و مشخص نیست چه زمانی پایان می‌یابد؛ جنگی که به شدت باعث بروز مشکلات عدیده در منطقه شده است. حالا پرسش این است که در ادامه ابعاد این جنگ چه می‌تواند باشد؟

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اظهارنظر آقای پزشکیان در داخل ایران هم چندان مورد توجه قرار نگرفت و در عین حال، شیخ‌نشین‌های منطقه و سایر کشورها نیز واکنش قابل توجهی به آن نشان ندادند. در مجموع، فضای موجود بیشتر بیانگر نوعی اختلاف و تنش منطقه‌ای علیه ایران است. با این حال، باید توجه داشت که به سود کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی آمریکا نیست. در حال حاضر نشانه روشنی از پایان جنگ دیده نمی‌شود. با فشاری که اسرائیل و آمریکا وارد می‌کنند، مشخص نیست این درگیری‌ها تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. به همین دلیل لازم است درباره این وضعیت به‌طور جدی و اساسی اندیشیده شود؛ زیرا ادامه این روند می‌تواند به تضعیف یا حتی از بین رفتن بسیاری از نهادهای اقتصادی منجر شود، در حالی که واکنش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای نیز مشاهده نمی‌شود».

او ادامه داد: «واقعیت این است که برای حل بخشی از مشکلات موجود ناگزیر باید به نوعی با آمریکا به تفاهم برسیم، هرچند دستیابی به چنین توافقی چندان ساده نیست؛ زیرا سطح انتظارات آمریکا بسیار بالاست. در عین حال، به نظر می‌رسد اکنون دوره تازه‌ای از سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حال شکل‌گیری است؛ دوره‌ای که می‌تواند با تهدیدهای جدید در سطح منطقه و جهان همراه باشد. در چنین شرایطی، پایان این جنگ در آینده نزدیک چندان قابل پیش‌بینی نیست».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «از سوی دیگر، دونالد ترامپ هنوز به‌طور صریح از سرنگونی نظام در ایران سخن نگفته است. اکنون با شرایطی روبه‌رو هستیم که نیازمند بازنگری در سیاست‌هاست. هنوز هم این احتمال وجود دارد که مسیر مذاکره دوباره مطرح شود».

بیگدلی در پایان گفت: «به نظر نمی‌رسد که آمریکا قصد ورود نیروی زمینی به این درگیری را داشته باشد. با توجه به شرایط داخلی ترامپ، در حال حاضر برای او صرفه سیاسی و عملی ندارد که نیروهای زمینی خود را وارد میدان کند. اکنون حدود یک ماه و نیم است که آمریکا تسلیحات خود را به منطقه منتقل کرده است، اما تشدید تنش‌ها و نوعی لجاجت سیاسی باعث شد که درگیری‌ها گسترش پیدا کند؛ در حالی که در ابتدا قرار نبود شرایط به این نقطه برسد».

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.