عراقچی: حضور پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه چیزی جز ناامنی به همراه نداشته است

خبرآنلاین یکشنبه 17 اسفند 1404 - 01:56
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که تماس‌ها میان تهران و ریاض ادامه دارد و عربستان تعهد داده است اجازه استفاده از خاک، آب‌ها و حریم هوایی خود علیه ایران را ندهد.

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «ایندیپندنت عربی» گفت که او و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در تماس دائم با یکدیگر هستند.

این اظهارات پس از انتشار گزارش‌هایی درباره تلاش‌های میانجی‌گرانه عربستان برای کاهش تنش‌ها مطرح شده است.

وی افزود: تماس‌های ما با مقام‌های عربستانی ادامه دارد و آن‌ها بر پایبندی کامل خود به عدم اجازه استفاده از خاک، آب‌ها و حریم هوایی عربستان علیه ایران تأکید کرده‌اند.

عراقچی همچنین ابراز امیدواری کرد که برادران عربستانی همچنان به توافق پکن پایبند بمانند؛ توافقی که با میانجی‌گری چین در مارس ۲۰۲۳ به ازسرگیری روابط میان تهران و ریاض انجامید.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه آمریکا و اسرائیل را مسئول تشدید تنش‌ها دانست و گفت: تجاوز آمریکا و اسرائیل کل منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه ایران همسایگان خود را دشمن نمی‌داند، گفت: ما با همسایگان خود دوست هستیم. حضور پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه چیزی جز ناامنی به همراه نداشته است.

عراقچی در پایان افزود: این جنگ بر منطقه تحمیل شده است، اما ما به متجاوز درس سختی خواهیم داد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.