علی لاریجانی: هدف اصلی دشمن از حمله، نه «حکومت» بلکه «ایران» بود

الف شنبه 16 اسفند 1404 - 23:50
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مساله اصلی دشمن از آغاز جنگ از هم پاشیدن ایران بود، قصد آنها ایجاد تغییری کوچک نبود، ایران کشور بزرگی است و اسرائیل در مقابل این کشور بزرگ دیده نمی‌شود و لذا هدف اصلی آنها تجزیه ایران و مساله «خودِ ایران» بود.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» امروز شنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۴ در گفت‌وگویی تلویزیونی، با تاکید بر اینکه نخست باید ببینیم که دشمن از آغاز این جنگ چه هدفی را دنبال می‌کند و ما چه اهدافی را مدنظر داریم، اظهار داشت: ترامپ و دار و دسته او در منطقه از جمله صهیونیست‌ها ایده‌های خود در این خصوص را بیان کردند؛ مساله اصلی آنها از آغاز جنگ از هم پاشیدن ایران بود، قصد آنها ایجاد تغییری کوچک نبود، ایران کشور بزرگی است و اسرائیل در مقابل این کشور بزرگ دیده نمی‌شود و لذا هدف اصلی آنها تجزیه ایران و مساله «خودِ ایران» بود.

وی افزود: آنها با شهادت امام خامنه‌ای و بسیاری از فرزندان ایشان در نیروهای مسلح به دنبال تحقق این هدف بودند؛ طبیعی است که در آن شرایط خاص، اندوهی فراوان همراه با نوعی حماسه در ایران شکل گرفت و حال غریبی برای مردم ایران ایجاد کرد که دشمن فکر آنرا نمی‌کرد، استراتژی دشمن ایجاد شوک و بُهتی بزرگ در ملت ایران بود که بتواند به واسطه آن، سرنگونی حکومت و تجزیه ایران را کلید بزنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پیام امروز دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی، گفت: در این پیام نیز به این موضوع اشاره شده و روشن بود که هدف تجزیه ایران بوده است.

این خبر در حال تکمیل است ...

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.