روسیه: خروج آمریکا از برجام ضربه‌ای ویرانگر به ثبات منطقه‌ای بود

مشرق نیوز شنبه 16 اسفند 1404 - 05:29
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز شنبه به «ریانووستی» گفت که خروج ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ضربه‌ای ویرانگر به پایه‌های ثبات و امنیت در خاورمیانه بود.

به گزارش مشرق، زاخارووا در سخنانی گفت: «اجازه دهید یادآوری کنم که تغییر در رهبری کاخ سفید باعث شد که آمریکا حتی به‌طور رسمی از آن به اصطلاح توافق خارج نشود، زیرا روند خروج مشخصی در آن وجود داشت اما آن‌ها صرفا اعلام کردند دیگر در آن (توافق) شرکت نمی‌کنند، بدون اینکه روند رسمی خروج که به‌طور رسمی توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده بود، اجرا شود.»
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «به عبارت دیگر، این یک ضربه ویرانگر به پایه‌های ثبات و امنیت در منطقه بود.»

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.