چین نماینده ویژه خود را برای میانجیگری به خاورمیانه اعزام می‌کند

صدا و سیما جمعه 15 اسفند 1404 - 13:07
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن در حال میانجیگرنی بین طرف‌ها است و به زودی نماینده ویژه خود را برای میانجیگری به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

چین نماینده ویژه خود را برای میانجیگری به خاورمیانه اعزام می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه چین عمیقاً نگران وضعیت پرتنش فعلی در خاورمیانه است، گفت: این کشور در حال میانجیگری بین طرف‌ها است و به زودی نماینده ویژه خود را برای میانجیگری به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ازپکن مائو نینگ در جمع خبرنگاران افزود: چین معتقد است که جنگ و زور نمی‌توانند اساساً مسئله را حل کند؛ گفت‌و‌گو و مذاکره مسیر درست برای حل مسئله است. ما باید به حل تضاد‌ها و اختلافات از طریق ابزار‌های سیاسی و دیپلماتیک پایبند باشیم.

این دیپلمات چینی خاطر نشان کرد که چین به حفظ ارتباط با همه طرف‌های ذیربط، از جمله طرف‌های درگیر در جنگ، تقویت میانجیگری و ایجاد اجماع ادامه خواهد داد.

وی اعلام کرد که چین در آینده نزدیک "جای جون" را به عنوان فرستاده ویژه خود در امور خاورمیانه به این منطقه اعزام خواهد کرد تا تلاش‌های مثبتی برای کاهش تنش‌ها انجام دهد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.