وزیر جنجالی آمریکا برکنار شد

همشهری آنلاین جمعه 15 اسفند 1404 - 11:36
ترامپ، کریستی نوئم، وزیر امنیت داخلی را برکنار کرد. او اولین عضو برکنار شده کابینه ترامپ است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنار اعلام برکناری نوئم، اعلام کرد که سناتور «مارکوین مولین» جمهوری‌خواه از اوکلاهما را به جای او منصوب خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ در تروث سوشال نوشت: «خوشحالم اعلام کنم که سناتور مارکوین مولین، از ۳۱ مارس ۲۰۲۶ وزیر امنیت داخلی ایالات متحده خواهد شد.»


وی افزود، نوئم که به گفته او «به خوبی به آمریکا خدمت کرده است»، نقش جدیدی به نام «فرستاده سپر قاره آمریکا» را بر عهده خواهد گرفت. ترامپ این سمت را به عنوان پستی توصیف کرد که «ابتکار امنیتی جدید واشنگتن در نیمکره غربی» را رهبری خواهد کرد.
یک مقام دولتی نیز گفت که ترامپ به دلیل «اوج شکست‌های رهبری تأسف‌بار نوئم از جمله پیامدهای آن در مینه‌سوتا، کمپین تبلیغاتی، ادعاهای خیانت، سوءمدیریت کارکنانش و اختلافات مداوم او با روسای سایر آژانس‌ها»، تصمیم به اخراج نوئم گرفته است.
نوئم در ایکس از ترامپ به خاطر سمت جدیدش تشکر و از دوران تصدی خود به عنوان وزیر امنیت داخلی تمجید کرد.
مولین نیز در کنگره به خبرنگاران گفت: «از این فرصت بسیار هیجان‌زده هستم. همانطور که می‌دانید، من و رئیس جمهور دوستان خوبی هستیم و با هم خیلی خوب کنار می‌آییم. مشتاقانه منتظر همکاری با او در کابینه‌اش هستم. البته، ما هنوز باید این چیز کوچک به نام تایید را پشت سر بگذاریم و قرار است فورا آن را شروع کنیم.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.