تندروها چرا خودشان را مجاز می دانند از رهبری و قانون جلوتر حرکت کنند؟

فرارو دوشنبه 01 تیر 1405 - 11:10
رهبر انقلاب با وجود برخورداری از اختیارات قانونی گسترده، ملاحظات خود را بیان کرده و در عین حال به خرد جمعی و تشخیص مسئولان کشور در حفظ منافع ملی اعتماد کرده است.

روزنامه شرق در یادداشتی انتقادی به رفتار تندروها در برابر تفاهمنامه ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: «در علوم سیاسی، وجود جریان‌های تندرو به خودی خود پدیده‌ای غیرعادی نیست، اما میان «تندروی مشروع» و «تندروی مخرب» مرز روشنی وجود دارد.

رهبر انقلاب با وجود برخورداری از اختیارات قانونی گسترده، ملاحظات خود را بیان کرده و در عین حال به خرد جمعی و تشخیص مسئولان کشور در حفظ منافع ملی اعتماد کرده است.

این پرسش مطرح می‌شود که چگونه گروه‌ها و افرادی که نه مسئولیت حقوقی دارند و نه اختیاراتی، خود را در موقعیتی فراتر از سازوکار رسمی تعریف می‌کنند؟

تندروی تا آنجا پذیرفتنی است که به تضعیف نهادهای رسمی و فرسایش سرمایه ملی منجر نشود؛ از آن نقطه به بعد، دیگر با یک اختلاف سیاسی مواجه نیستیم، بلکه با مسئله‌ای مرتبط با امنیت ملی و انسجام اجتماعی روبه‌رو خواهیم بود.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.