به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی طارمی در گفتوگو با سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، درباره تساوی صفر - صفر تیم ملی مقابل بلژیک در مرحله گروهی جام جهانی 2026 گفت: بعد از اخراج بازیکن بلژیک بهخاطر ذهنیت و تجربهای که داشتیم، میتوانستیم خیلی بهتر بازی کنیم. به همین خاطر میگویم که بازی را باختیم!
وی در مورد تقابل با مصر در دور پایانی مرحله گروهی و اهمیت این مسابقه برای صعود شاگردان امیر قلعهنویی به دور حذفی جام جهانی عنوان کرد: مطمئناً تلاش میکنیم به مرحله حذفی برسیم. دو امتیاز کسب کردیم و هنوز یک بازی باقی مانده است. باید ببینیم چه اتفاقی در آینده میافتد.
مهاجم باتجربه تیم ملی درباره درخشش چشمگیر علیرضا بیرانوند در دیدار با بلژیک اظهار داشت: دروازهبان ما سومین جام جهانی خودش را تجربه میکند. اولین بازی برای همه بازیکنان دشوار است و بیرانوند مقابل نیوزیلند کمی عصبی بود، اما این بازی راحتتر بود بازی کرد. او عملکرد فوقالعادهای داشت و بهخاطر این امتیاز از او قدردانی میکنیم.
همچنین علیرضا جهانبخش، دیگر بازیکن باتجربه تیم ملی کشورمان در گفتوگو با سایت فیفا از عملکرد بیرانوند تمجید کرد و گفت: بازیکنان فعلی تیم ملی به مدت 12 سال کنار هم بودهاند و همه ما میدانیم علی چقدر خوب است. او بارها برای ما مهم بوده و دیدار با بلژیک هم یکی از زمانهایی بود که میتوانستیم به او تکیه کنیم.
وی با بیان اینکه بیرانوند عملکردی فوقالعاده مقابل بلژیک به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: برای او واقعاً خوشحال هستم. تیم ایران مقابل بلژیک نشان داد که چه قدرتی دارد و امیدوارم نتیجه خوبی در آخرین بازی بگیریم. ما میخواستیم روحیه تیمی خوبی از خودمان نشان بدهیم و عملکرد خوبی در نیمه اول داشتیم.
کاپیتان دوم تیم ملی ایران با اشاره به اشتیاق شاگردان قلعهنویی برای غلبه بر بلژیک پس از اخراج «ناتان اِنگوی» اظهار داشت: پس از اینکه یک بازیکن بلژیک اخراج شد، برای کسب پیروزی تلاش کردیم. سه فرصت خیلی خوب داشتیم و از یک موقعیت استفاده کردیم که بهصورت میلیمتری آفساید اعلام شد.
انتهای پیام/