شاه محمدی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به تساوی بدون گل تیم ملی مقابل بلژیک تاکید کرد: بازی بدی نبود! نسبت به بازی اول مقابل نیوزلند خیلی خوب بود اما مشکلاتی داشتیم. اگر بخواهیم جلوی همه تیم ها دفاع کنیم زیاد عقلانی نیست. حالا در این بازی (مقابل بلژیک) بیرانوند روز خوبش بود. بچه ها خیلی تلاش کردند گل نخورند. در آخر هم فقط نتیجه به نفع ما بود وگرنه فوتبالی کاری نکردیم. حالا باید تلاش کنیم مصر را ببریم.
او ادامه داد: من فکر نمیکنم مصر مانند بلژیک بازی کند. دو مهاجم خیلی خوب دارد که در لیگ برتر انگلیس بازی می کنند و از توانایی بالایی برخوردار هستند. گلزنان خوبی هستند و کار خیلی برایمان سخت است. در کنار آن اینکه ما اگر بخواهیم هر بازی فقط دفاع کنیم کار سخت می شود. درست است که مردم از نتیجه راضی هستند اما واقعیت اینکه ما فوتبالی خیلی عقب هستیم. آفریقایی و عربها خیلی پیشرفت کردهاند. درست است که عربستان ۴-۵ گل خورد ولی وقتی بازیش را میبینید فوتبال به روزی را ارائه می کند نه اینکه مثل تیم ما مانند ۲۰ سال قبل بازی کند. برای همین است که می گویم نتیجه به نفع ما بود اما فوتبالی ما چیزی دشت نکردیم. از نظر آماری خیلی ضعیف بودیم. نتیجه برایمان خوب بود حتی شاید بازی را می بردیم. به خصوص بعد از ۱۰ نفر شدن حریف باید تغییر سیستم می دادیم تا برنده شویم ولی آقای قلعه نویی این کار را نکرد.

وی اضافه کرد: به نظر من تعویضهای آقای قلعه نویی خوب نبود! من یک مقدار از ارنج تیم ملی هم ناراحت هستم. سن بازیکنان بالاست. باید از بازیکنان جوان استفاده کنیم. سیستم بازی هم که با ۵ دفاع بازی کردیم؛ حالا از دست بلژیک قسر در رفتیم اما بازی های بعد چطور خواهد شد؟ همین طور بازی خواهید کرد؟ شاید بازی بعد هم یک اتفاقی افتاد و صعود کردیم. تنها افتخارشان این خواهد بود که از گروه صعود کردیم! در حالی که برنامهریزی دقیق یعنی اینکه ما هم بتوانیم مانند ژاپن کار اساسی انجام دهیم که مثل آنها الان برای قهرمانی جام جهانی می جنگند ما هم برای تصاحب قهرمانی جهان تلاش کنیم. برای همین باید یک خانه تکانی اساسی انجام دهیم. یکسریها را بیرون کنیم و افکار جدید وارد شوند.
این کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه اکثریت مردم از نتیجه بازی تیم ملی مقابل بلژیک رضایت دارند گفت: مردم یک مقدار بابت بازی راضی هستند ولی من برای اینکه خودم فوتبال بازی کردم دیدم فرق میکند. بسیاری از مردم فوتبال حرفهای بازی نکردن و فقط تماشاگر بودند. برای همین معتقدم باید زیرساختارهای جدید درست کنیم و شرایط فوتبال کشورمان را تغییر دهیم. آدمهای قوی برای مدیریت بیاوریم. در کنارش مربیان خارجی بیاوریم که به بچه ها فوتبال روز را یاد دهد. وگرنه فقط بحث یک بازی با بلژیک مطرح باشد مشکلی از فوتبال ما را حل نمی کند. در حالی که ما مقابل نیوزیلند میتوانستیم پیروز شویم و اگر این اتفاق می افتاد الان تساوی برابر بلژیک بیشتر به چشم میآمد برا ی اینکه صعودمان شده قطعی بود. سوای آن وقتی در دقیقه ۶۰-۷۰ بازی با بلژیک تیم حریف ده نفره شد کادرفنی تغییر سیستمی ایجاد نکرد.
شاه محمدی خطاب به سرمربی تیم ملی گفت: «آقای قلعه نویی یک مقدار از ترس دوری کن.» او سپس اضافه کرد: سرمربی دائما داشت به بازیکنان می گفت برگردید عقب! ده نفره داشتیم دفاع می کردیم. با این شرایط صعود هم کنیم من نمی پسندم. متاسفانه کمک های آقای قلعه نویی هم در آن اندازه نیستند که به او کمک کنند. در حالی که کمک مربی باید از سرمربی قویتر باشد. کدامیک از دستیاران قلعه نویی با یک تیم باشگاهی حتی مقام چهارمی کسب کردهاند؟ همه آنها با رابطه آمدهاند. اگر به جای انها آدمهای قوی می گذاشتیم می توانستند کمک کنند. ولی این مربیان فعلی تیم ملی توان آن را ندارند.
او افزود: شنیدم یکی از مربیان تیم ملی گفته ما ۷ تا پلن برای بازی داریم. چه پلن های داشتهاند؟ تیم حریف ده نفره شد پلنهایشان چی بود؟ شاید با این حرف ها مردم عادی را فریب دهید ولی ما فوتبالی ها را نه! اگر پلن داشتید باید با تغییر سیستم و شکل بازی ما هم متوجه می شدیم ولی دو تا تعویض هم کردند و هر دو نفر از بازیکنانی که داخل زمین بودند بدتر بازی کردند. البته محبی خیلی ضعیف بازی میکرد و باید تعویض می شد. ولی یکی باید به جای او می آمد که بتواند در زمین موثر باشد. ترابی و مغانلو اصلا خوب نبودند. در بازی برابر بلژیک فقط ۵ نفر دفاع خوب کار کردند. البته صالح حردانی خوب نبود. باید رامین رضاییان در پست خود بازی می کرد. اینها دیگر به پلن ربط ندارد؛ به ضعف آدمهای روی نیمکت مربوط میشود. من خودم با بهترین مربی داخلی و خارجی کار کردم اصلا پلن ندارند بلکه فکرشان خوب است. وگرنه اینکه هر توپی آمد بزن زیرش را مادر خدا بیامرز من هم بلد است به بازیکنان بگوید.
این کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: به من نمی توانند دروغ بگویند. حرف از پلن زدن و این قبیل صحبت ها دروغ است. بعد هم آقای قلعه نویی میگوید ما در شرایط سختی پا به جام جهانی گذاشتیم. من هم می پذیریم اما شما ۴ سال در تیم ملی بودی و نتوانستی تغییری در جوانگرایی تیم ملی انجام دهی. الان هم فدراسیون بهترین امکانات را برای شما فراهم کرده است. اگر به سفر است بوسنی هم ۹هزار کیلومتر طی می کند تا بازیهایش را در جام جهانی انجام دهد. یعد شما چه مشکلی داری؟ راحت می روی و می آیی؟ به هرحال امیدوارم مصر را ببرند تا مردم خوشحال شوند.








