علی مدنیزاده، صندوقهای ارزی را یکی از راهکارهای دولت برای محافظت از پسانداز مردم در برابر تورم و هدایت منابع به سمت سرمایهگذاری مولد عنوان کرد.
او در آیین نواختن زنگ معاملات تابستانی بورس تهران گفت:
به دلیل تورم بالا و عدم اطمینان بسیاری از مردم به اینکه نرخهای سیستم بانکی کشور میتواند پساندازهایشان را مصون نگه دارد، شاهد مهاجرت پساندازهای مردم به سمت بازار طلا و ارز و رمزارز بودیم که متاسفانه از چرخه اقتصاد خارج شده است.
وزیر اقتصاد معتقد است سیاست صندوقهای ارزی میتواند برای افرادی که نمیخواهند بهصورت مستقیم در بازار طلا و ارز سرمایهگذاری کنند، گزینهای تازه فراهم کند: «این صندوقها علاوه بر اینکه ارزش دارایی را حفظ میکنند، سود هم به آنها تعلق میگیرد و منابع مذکور مستقیما در تولید استفاده خواهد شد.»