بقایی: فعالیت تیم‌های مذاکره به پایان رسید

ورزش سه دوشنبه 01 تیر 1405 - 09:45
سخنگوی وزارت امور خارجه پس از پایان اجلاس بورگن اشتوک گفت: نگاه هیئت ایران بر این است که باید گریبان طرف مقابل را برای اجرای تعهدات بگیریم.

به گزارش ورزش سه و به نقل از مهر، وی افزود: درباره صدور مجوزهای لازم برای فروش نفت و آزاد سازی دارایی‌های ایران بحث شد و پیشرفت های خوبی صورت گرفت.

بقائی ادامه داد: در خصوص عبور ایمن کشتی‌ها از تنگه هرمز نیز قرار شد سازوکاری ترتیب داده شود که مهم است.

وی اشاره داشت: ما به نوعی روز بسیار طولانی داشتیم. نشست‌ها از صبح یکشنبه شروع شد. در زمان نشست چهارجانبه اظهارنظر تهدیدامیز آمریکا منتشر شد که باعث شد ایران اعلام بکند در چنین شرایطی حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نیست.

در این راستا قطر و پاکستان تلاش کردند گفتگوها ادامه پیدا کند و ما گفتیم به صورت چهارجانبه نخواهد بود.

بقائی افزود: در جلسات چهارجانبه و قبل از آن نگرانی ما در رابطه با بدعهدی طرف مقابل بیان شد. خصوصا درباره تداوم نقض آتش بس توسط رژیم صهیونیستی.

در این رابطه برای اطمینان از پایداری صلح، سازوکار جدیدی با حضور میانجی‌ها جهت نظارت بر پایان جنگ و توقف جنگ در لبنان شکل گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: نگاه هیئت ایران بر این است که باید گریبان طرف مقابل را برای اجرای تعهدات بگیریم.

وی افزود: در این مرحله کار هیئت مذاکراتی تمام شده است اما تیم‌های فنی کار خودشان را فردا ادامه می‌دهند. همچنین یک متنی را دو میانجی یعنی قطر و پاکستان صادر خواهند کرد. این متن به‌عنوان سند توافقاتی که در جریان ۱۸ ساعت صورت گرفت؛ معرفی می‌شود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.