چرا نتانیاهو از حمله به لبنان دست نمی کشد؟

همشهری آنلاین جمعه 29 خرداد 1405 - 21:17
در روزهایی که خبر تفاهم و ترک تخاصم بین ایران و آمریکا به شرط آتش بس فراگیر منطقه‌ای مطرح است، ماشین جنگ صهیونیست‌ها در جنوب لبنان با سرعت تمام درحال ویران‌سازی و کشتار است. اما سوال اصلی این است که دلیل کابینه نتانیاهو برای این تداوم نبرد چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، در روزهایی که خبر تفاهم و ترک تخاصم بین ایران و آمریکا به شرط آتش بس فراگیر منطقه‌ای مطرح است، ماشین جنگ صهیونیست‌ها در جنوب لبنان با سرعت تمام درحال ویران‌سازی و کشتار است. اما سوال اصلی این است که دلیل کابینه نتانیاهو برای این تداوم نبرد چیست؟

بعد از مخابره آتش‌بس ایران با آمریکا و اسرائیل و سپس پیش کشیده شدن تفاهم بین تهران و واشنگتن، گسل‌های اختلاف در سرزمین‌های اشغالی مجدد فعال شدند و انگشت اتهام به سمت نتانیاهو و کابینه اوست که چرا در این جنگ‌ها به دستاورد کلان نرسیده است.

یسرائیل وزیر جنگ رژیم صهیونسیتی گفت: نیروهای اسرائیل در لبنان باقی خواهند ماند.

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل هم چندی پیش اشاره داشت که صهیونیست‌ها برنامه‌ای برای خروج از لبنان ندارند.

نتانیاهو هم بارها مسأله خروج از جنوب لبنان را رد کرد.

واقعیت آن است که حیات سیاسی نتانیاهو و حزب لیکود به نزاع و جنگ در منطقه گره خورده، ترک هرگونه تخاصم آتش یعنی مرگ سیاسیِ بی‌بیِ آدم‌کش!

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.