بر اساس اعلام منابع خبری، صدای انفجارها در قشم و جزیره سیریک شنیده شده است.
به گزارش فرارو، در پی حمله امشب آمریکا به سیریک، ۲ مخزن آب بخش بمانی مورد اصابت قرار گرفته و آب آشامیدنی این بخش قطع شده است.
برخی منابع از حمله هوایی به نقطهای در میناب خبر دادند که پیگیریها از محمد رادمهر فرماندار میناب نشان می دهد تا این لحظه حملهای به شهر گزارش نشده است.
فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز سهشنبه به وقت محلی اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در پاسخ به سرنگونی یک هلیکوپتر آپاچی ارتش ایالات متحده که دیروز رخ داد، ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، به دستور فرمانده کل قوا، دونالد ترامپ، حملات دفاعی از خود علیه ایران را آغاز کردند.
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه مدعی شد که «این ماموریت، پاسخی متناسب به «تجاوز ناموجه» ایران است.
ترامپ به ABC درباره حملات ایران گفت: فکر میکنم پاسخ دادن بسیار مهم است، آنها یک هلیکوپتر را سرنگون کردند و ما همین الان در حال پاسخ دادن هستیم
این پاسخ به کاری است که آنها دیشب با هلیکوپتر ما انجام دادند،من معتقدم پاسخ باید بسیار قوی و قدرتمند باشد.
بحرین نیز از افزایش سطح آمادگی پایگاههای آمریکایی در کشورهای حاشیه خلیج فارس در پی حمله اخیر ارتش آمریکا به مناطق جنوبی ایران خبر داد.
سپاه پاسداران از حمله به ۴ هدف مهم در پایگاه آمریکا در الازرق اردن خبر داد. یک منبع آگاه نظامی اعلام کرد در این عملیات از موشکهای دوربرد سوخت جامد «خیبرشکن» استفاده شده است.
متن اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران در باره حمله به اردن به این شرح است:
«به دنبال عملیات موفق نیروی دریایی سپاه در اصابت قرار دادن ۲۱ هدف در پایگاههای هوایی و دریایی آمریکا در منطقه و ساقط کردن یک فروند پهپاد MQ9 در آسمان شهرستان جم، با توجه به تداوم شرارت های دشمن در تکمیل عملیات مقابله به مثل، قوای اسلام و رزمندگان شجاع هوافضای سپاه توسط موشک های سوخت جامد دور برد خود ۴ هدف مهم از جمله آشیانه های جنگنده های F35 در پایگاه هوایی و مرکز فرمانده کنترل ارتش کودککش آمریکا در الازرق اردن را مورد هدف قرار داده و منهدم کردند.
نیروهای ما آماده پاسخ کوبنده و قاطع به هرگونه تجاوز مجدد دشمن هستند و عواقب هر تجاوز مجدد بر عهده دشمن آمریکایی میباشد.
و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم»
منابع عربی از شنیدهشدن صدای انفجارها در بحرین خبر میدهند.
همچنین در پی سومین موج حملات ایران به پایگاههای آمریکا در کویت، ستاد کل ارتش این کشور از تلاش سامانههای پدافندی برای مقابله با موشکها و پهپادهای ایرانی خبر داد.