سخنگوی طالبان: در حملات پاکستان به افغانستان ۲۴ نفر کشته و زخمی شدند

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 06:48
تهران-ایرنا- سخنگوی حکومت سرپرست طالبان پس از حملات بامداد چهارشنبه پاکستان اعلام کرد که این حملات منجر به کشته و زخمی شدن ۲۴ نفر شده است.

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله مجاهد در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: جنایت رخ داده است. شب گذشته، ارتش پاکستان بار دیگر حریم هوایی افغانستان را نقض و خانه‌های غیرنظامیان را در استان‌های کنر، خوست و پکتیکا بمباران کرد.

وی افزود: این حملات منجر به کشته شدن ۱۱ کودک، یک زن و یک مرد مسن و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر از جمله زنان و کودکان، شد. ما این جنایت انسانی و این تجاوز را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، مرزهای پاکستان و افغانستان در طول ماه‌های گذشته شاهد تنش بوده است و این دو همسایه حتی برای چندین روز به طور نظامی برابر یکدیگر قرار گرفتند.

مذاکرات صلح و آتش بس بین دو طرف با میانجی گری چند کشور از جمله قطر، ترکیه و عربستان برگزار شد اما این تلاش‌ها تاکنون به نتیجه پایداری نرسید.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.