تحلیلگران صهیونیست: تل‌آویو به دلیل دیکته‌های ترامپ در دام ایران افتاد

مشرق نیوز چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 00:31
برخی تحلیلگران صهیونیست تاکید کردند که ساختار امنیتی و سیاسی در دوره‌های مکرر فرسایش، گرفتار شده و این کاملا با دیکته‌های «دونالد ترامپ»که مثلا تلاش داشت عملیات نظامی علیه تهران و متوقف کند، محدود شد.

به گزارش مشرق، «نیر دفوری» تحلیلگر نظامی صهیونیست اذعان کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته معادله پاسخی را که ایران سعی در تحمیل آن دارد، در هم بشکند.

دفوری گفت که ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر به درخواست مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از بمباران بیروت، پایتخت لبنان خودداری کرده است و این امر باعث شده جبهه لبنان تحت ابهام‌های زیادی و طبق شروط ایران که اجازه آسیب رساندن به ضاحیه جنوبی را نمی‌دهد، قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، «دانا ویس» دیگر تحلیلگر سیاسی صهیونیست نیز از عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد رژیم صهیونیستی با کشیده شدن به سیستم حملات نظامی به جای تحقق یک «پیروزی» قاطع، در حال تکرار همان اشتباهات استراتژیکی سابق خود در نوار غزه است.

این تحلیلگر با اشاره به اینکه «توقف فعلی درگیری‌ها نه با خواست تل‌آویو بلکه در نتیجه دستور اکید ترامپ صورت گرفت»، هشدار داد: فشار نظامی فعلی، نه تهران و نه حزب‌الله را به تسلیم شدن وادار نخواهد کرد بلکه این احتمال وجود دارد که منطقه را به یک جنگ فرسایشی طولانی سوق دهد.

در همین رابطه «ایهود حمو» تحلیلگر مسایل کشورهای عربی، واکنش اخیر رژیم صهیونیستی را نمادین و بسیار محدود دانست و تاکید کرد: تهران موفق شد یک دکترین استراتژیک جدید مبتنی بر ممانعت از منزوی کردن حزب‌الله را به تل‌آویو تحمیل کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.