النجباء: آمریکا در پی تحمیل انحلال الحشدالشعبی است

خبرآنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 02:54
سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق با رد هرگونه طرح برای انحلال یا ادغام الحشدالشعبی در ساختارهای جدید امنیتی، تأکید کرد که این مطالبات از سوی آمریکا به بغداد تحمیل می‌شود و ارتباطی با خواست دولت، مردم یا جریان‌های سیاسی عراق ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین الموسوی، سخنگوی رسمی جنبش النجباء عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی اعلام کرد که آمریکا تلاش می‌کند با اعمال فشار بر عراق، دولت این کشور را به انحلال الحشدالشعبی وادار کند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: «تمامی فراخوان‌ها برای انحلال الحشدالشعبی یا الحاق آن به وزارتخانه‌ای جدید، خواسته‌های آمریکا است و نه خواست دولت عراق، مردم یا نیروهای سیاسی کشور. ما این درخواست‌ها را به‌طور کامل رد می‌کنیم و هیچ قصدی برای بررسی یا اهمیت دادن به آن‌ها نداریم.»

الموسوی افزود هدف آمریکا از این اقدامات، اعمال نفوذ و کنترل بر تصمیمات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی عراق است؛ امری که دخالتی آشکار در حاکمیت ملی عراق به شمار می‌رود.

وی همچنین تأکید کرد که فشارهای واشنگتن در شرایطی ادامه دارد که روند تشکیل دولت جدید عراق همچنان در جریان است و برخی طرف‌های آمریکایی تلاش دارند در ساختار امنیتی و سیاسی کشور نقش‌آفرینی کنند.

سازمان الحشدالشعبی در سال ۲۰۱۴ با هدف پشتیبانی از نیروهای مسلح عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش تشکیل شد و از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بخشی از نیروهای مسلح رسمی عراق تحت فرماندهی دولت مرکزی فعالیت می‌کند.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.