ابراز نگرانی جدی آلمان از حمله اسرائیل به لبنان

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 00:35
تهران - ایرنا - آلمان نسبت به گسترش تهاجم زمینی رژیم اسرائیل در جنوب لبنان ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که تشدید بیشتر درگیری‌های نظامی، خطر وخیم‌تر شدن شرایط بی ثبات کنونی را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، یوهان وادفول وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد که پیشروی اسرائیل در عمق خاک لبنان «موجب نگرانی جدی» است و از همه طرف‌ها خواست تا خصومت‌ها را متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: پیشروی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان موجب نگرانی جدی است. هرگونه تشدید بیشتر درگیری، اوضاع متشنج کنونی را تشدید کرده و موج جدیدی از آوارگی را در داخل لبنان ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا،‌ رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته با افزایش حملات هوایی و توپخانه‌ای خود و پیشروی به سوی مناطقی از جنوب لبنان منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از ساکنان این مناطق شد.

با وجود برقراری آتش‌بس، رژیم صهیونیستی همواره به حملات خود به روستاها و شهرهای جنوب لبنان ادامه و در نقض مداوم آتش‌بس، خانه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور از دوم مارس تاکنون (۱۱ اسفند گذشته تاکنون) ۳۴۱۲ نفر شهید شدند.

منابع لبنانی می‌گویند حملات رژیم صهیونیستی و دستور تخلیه به ساکنان بسیاری از شهرک‌ها و روستاهای جنوب لبنان منجر به آواره شدن حدود ۱.۲ میلیون لبنانی شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.