به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری با اشاره به اینکه برنامههای دهه امامت و ولایت از ۶ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۵ مصادف با ۱۰ تا ۱۸ ذیالحجه اجرا می شود، افزود: این دهه با شعار محوری «غدیر، میثاق امت با ولایت» فرصتی مغتنم برای تبیین فلسفه امامت، بازخوانی الگوی حکمرانی علوی و تقویت هویت دینی دانشآموزان، والدین و فرهنگیان است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر محوریت «جشنهای دانشآموزی شاد، بانشاط و معرفتافزا» در بستر هیات دانشآموزی، اظهار کرد: در این ایام از دو ویژهبرنامه ملی وزارت آموزش و پرورش رونمایی می شود.
به گفته وی، پویش «نقل علوی» با الهام از کتاب «بهشت غدیر» و طرح ملی «خطبهخوانی نهجالبلاغه» را ۲ ویژه برنامه مهم آموزش و پرورش در این دهه اعلام کرد.
باقری اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ غدیر به زبان هنر و نقالی، نمونه نقالی فاخر میرزا مرشد برگرفته از کتاب «بهشت غدیر» (تولید مؤسسه فرهنگی هنری سرو امید) در کانال هیات دانشآموزی بارگذاری میشود.
وی اضافه کرد: دانشآموزان میتوانند با الگوگیری از این اثر، در میادین و اجتماعات شبانه به نقالی بپردازند و فیلم آن را به دبیرخانه ارسال کنند. به بهترین آثار جوایز ارزندهای نیز اهدا خواهد شد.
باقری دومین ویژه برنامه را طرح ملی «خطبهخوانی نهجالبلاغه» پیش از خطبههای نماز جمعه اعلام کرد و افزود: با پیگیریهای انجام شده و هماهنگی با معاون فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در ایام دهه مبارک امامت و ولایت، شاهد خطبهخوانی نهجالبلاغه توسط دانشآموزان و فرهنگیان برگزیده رشته نهجالبلاغه، پیش از خطبههای نماز جمعه خواهیم بود. این مصوبه از سوی شورای سیاستگذاری به ستادهای استانی نماز جمعه سراسر کشور ابلاغ شده است و همکاران استانها میتوانند هماهنگی لازم را با مسئولین نماز جمعه استان خود به عمل آورند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر شعار سال و الزامات اجرایی آن از جمله برپایی موکبهای پذیرایی توسط هیئات دانشآموزی، تجلیل از خانواده شهدای دانشآموز بر برگزاری ویژه برنامه های مختلف به ویژه به یاد شهدای مدرسه شجره طیبه میناب و نشر حداکثری هشتگ #بیتاب_میناب با بهرهمندی از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی تاکید کرد.










