تأکید معاونت بهداشت بر ارائه خدمات سلامت به اتباع خارجی برای حفظ امنیت سلامت عمومی

رکنا دوشنبه 01 تیر 1405 - 15:18
بابک فرخی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در اجلاس کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر، ضمن تأکید بر ارائه خدمات درمانی به تمامی ساکنان کشور بدون توجه به تابعیت، خاطرنشان کرد که پوشش بهداشتی اتباع در مناطق روستایی و عشایری برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های واگیر در کل جامعه ضروری است.

به گزارش رکنا :از معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بابک فرخی در اجلاس کشوری مدیران مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: ایران بدون توجه به تابعیت افراد، خدمات سلامت را در اختیار همه ساکنان کشور قرار می‌دهد و این رویکرد علاوه بر جنبه‌های انسانی، از منظر بهداشت عمومی نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های واگیر محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند، افزود: اگر جمعیتی از خدمات بهداشتی و مراقبتی محروم شوند، پیامدهای آن متوجه کل جامعه خواهد شد. به همین دلیل در شبکه بهداشت کشور خدمات مورد نیاز اتباع نیز همانند شهروندان ایرانی ارائه می‌شود.

فرخی اضافه کرد: در روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مناطق عشایری، خدمات بهداشتی برای اتباع خارجی نیز مشابه سایر شهروندان ارائه می‌شود و این رویکرد بخشی از سیاست‌های نظام سلامت در راستای حفظ سلامت عمومی است.

 

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227454
  • فیلم/ کراش ترین بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی / واکنش دختران اروپایی به عکس و فیلم های این ملی پوش ایران

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.