تغییر ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف انرژی؛ حذف اضافه‎‌کاری پس از ساعت ۱۳

رکنا جمعه 01 خرداد 1405 - 22:47
رکنا، دولت در راستای مدیریت بحران انرژی و کاهش بار شبکه سراسری برق، با تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی به بازه ۷ صبح تا ۱۳، هرگونه حضور کارکنان پس از این ساعت را مشمول پرداخت اضافه‌کاری ندانست.
تغییر ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف انرژی؛ حذف اضافه‎‌کاری پس از ساعت ۱۳

به گزارش خبرنگار رکنا،  دولت در راستای اجرای طرح مدیریت مصرف بهینه انرژی و کاهش فشار بر شبکه برق، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی کشور را تغییر داد. بر اساس دستورالعمل ابلاغی، بازه زمانی حضور کارکنان دولت از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.

طبق این بخشنامه که تا ۱۵ شهریورماه اعتبار دارد، حضور کارکنان در محل کار پس از ساعت ۱۳ فاقد وجاهت قانونی برای دریافت اضافه‌کاری خواهد بود. همچنین تمامی دستگاه‌ها موظف‌اند وسایل سرمایشی را یک ساعت پیش از پایان ساعت اداری خاموش کنند.

در این ابلاغیه، به استانداران اختیار داده شده است تا با هدف تداوم ارائه خدمات، درصدی از حضور کارکنان را بر اساس نیاز مناطق تعیین کنند تا کسری احتمالی در فرآیند خدمت‌رسانی از طریق دورکاری جبران شود.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.