روستایی: در متوسطه اول دیگر مدرسه نمونه دولتی نداریم

خبرآنلاین دوشنبه 01 تیر 1405 - 13:04
رضا روستایی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد از این پس در دوره متوسطه اول مدرسه‌ای با عنوان نمونه دولتی وجود نخواهد داشت و این مدارس به عادی دولتی تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  روستایی همچنین تأکید کرد مدارس هیات امنایی حق برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل یا دریافت شهریه در زمان ثبت‌نام را ندارند و باید دانش‌آموزان ساکن در محدوده جغرافیایی خود را ثبت‌نام کنند.

نمونه دولتی چه فرقی با مدرسه عادی داشت؟

مدارس نمونه دولتی برای بسیاری از خانواده‌ها، مدارسی با پذیرش رقابتی‌تر، انضباط بیشتر و تصور کیفیت آموزشی بالاتر بودند. در مقابل، مدارس عادی دولتی معمولاً بر اساس محدوده سکونت دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌کنند و پذیرش آنها سازوکار جداگانه‌ای مثل آزمون ندارد.

مدارس هیات امنایی هم حق آزمون ندارند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش همچنین گفته است مدارس هیات امنایی حق آزمون ورودی ندارند، حق مصاحبه ندارند، نمی‌توانند شرط معدل بگذارند و حق دریافت شهریه در زمان ثبت‌نام ندارند.

اظهارات رضا روستایی این پیام روشن را برای خانواده‌ها دارد که در فصل ثبت‌نام، باید بیش از گذشته به ضوابط رسمی آموزش و پرورش توجه کنند. بر این اساس، در متوسطه اول دیگر مدرسه‌ای با عنوان نمونه دولتی وجود ندارد و این مدارس به عادی دولتی تبدیل شده‌اند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.