چه کسانی مشمول تردد رایگان مترو و بی آرتی می‌شوند؟ 

صدا و سیما سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 13:22
طبق مصوبه جدید شورای شهر تهران ، شهروندان خوش‌حساب در پرداخت عوارض و دیون شهری با تأیید شهرداری می‌توانند از خدمات حمل‌ونقل عمومی به صورت رایگان استفاده کنند.

چه کسانی مشمول تردد رایگان مترو و بی آرتی می‌شوند؟ به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، همچنین تمامی شهروندان ساکن یا شاغل در تهران که در باشگاه شهروندی شهرداری تهران ثبت‌نام کنند، بر اساس دهک خانوار از تخفیف‌های ویژه برخوردار خواهند شد؛ به‌گونه‌ای که دهک‌های یک تا سه از ۱۰۰ درصد، دهک‌های چهار تا هفت از ۵۰ درصد و دهک‌های هشت تا ده از ۱۰ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.
بر اساس این مصوبه، خانواده شهدا، جانبازان و معلولان، سالمندان بالای ۶۵ سال، بازنشستگان شهرداری، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی، سربازان، پیشکسوتان ورزشی، اصحاب فرهنگ و رسانه، مدال‌آوران علمی و ورزشی، اعضای بنیاد ملی نخبگان، معلمان، اساتید دانشگاه، کادر درمان، کارکنان شهرداری تهران و خانواده‌های آنان، همچنین خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر، مشمول استفاده رایگان از خدمات مترو و اتوبوس‌های تندرو خواهند شد.
در بخش دیگری از این طرح آمده است که طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان در ماه نخست سال تحصیلی به صورت رایگان و در ادامه سال با ۷۰ درصد تخفیف از خدمات حمل‌ونقل عمومی استفاده خواهند کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.