برگزاری دور جدید مذاکرات لبنان و اسرائیل، روز پنجشنبه

فرارو چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 01:22
علاوه بر نمایندگان آمریکا، «ندی حماده معوض» سفیر لبنان در آمریکا و «یحیئیل لیتر» سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز در کنار همتایان خود در این گفت وگوها حضور یافتند.
منابع خبری گزارش دادند که دور جدید مذاکرات مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در واشنگتن برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این مذاکرات از عصر پنجشنبه آغاز می‌شود و تا عصر جمعه ادامه می‌یابد.

نمایندگان رژیم صهیونیستی و لبنان دور نخست این مذاکرات را به تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به رهبری مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا انجام دادند.

در آن مذاکرات، حکومت‌های هر دو طرف به یک آتش‌بس ۱۰ روزه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله توافق کردند. آتش‌بس میان دو طرف به تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین ماه) اجرایی شد.

در دور دوم مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید در روز پنجشنبه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) علاوه بر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، جی‌دی ونس معاون رئیس جمهور، مارکو روبیو وزیر خارجه آمریکا، مایک هاکبی سفیر آمریکا در اسرائیل و میشل عیسی سفیر لبنان و نمایندگان عالی رتبه اسرائیل و لبنان شرکت داشتند.

علاوه بر نمایندگان آمریکا، «ندی حماده معوض» سفیر لبنان در آمریکا و «یحیئیل لیتر» سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز در کنار همتایان خود در این گفت وگوها حضور یافتند.

در همین راستا، رئیس جمهور آمریکا نیز در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت که وی در کنار جی دی ونس، معاون و مارکو روبیو وزیر خارجه و میشل عیسی سفیر آمریکا در لبنان و «مایک هاکابی» سفیر آمریکا در اسرائیل نشستی را در دفتر بیضی شکل در کاخ سفید با نمایندگان بلندپایه لبنانی و اسرائیلی برگزار کردند.​

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.