مهمترین سلاح نیروی دریایی آمریکا وارد منطقه شد

نامه نیوز سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 10:33
زیردریایی استراتژیک آمریکا وارد منطقه شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ادامه افزایش تنش میان واشنگتن و تهران، منابع رسانه‌ای از اعزام یک زیردریایی هسته‌ای از کلاس «اوهایو» به سمت خاورمیانه خبر داده‌اند؛ اقدامی که همزمان با تهدیدات اخیر دونالد ترامپ علیه ایران، به‌عنوان نشانه‌ای از تشدید فشار نظامی آمریکا ارزیابی می‌شود.

 رسانه‌های عبری از جمله روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اعلام کردند یک زیردریایی از کلاس «اوهایو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا، که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین زیردریایی‌های ناوگان این کشور شناخته می‌شود، از تنگه جبل‌الطارق عبور کرده و در مسیر خاورمیانه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، پنتاگون نیز ورود این زیردریایی به منطقه را تأیید کرده و مدعی شده است این اقدام در راستای نمایش «توانمندی، انعطاف‌پذیری و تعهد آمریکا نسبت به متحدانش در ناتو» انجام شده است.

زیردریایی‌های هسته‌ای در قلب آرایش نظامی آمریکا

گزارش‌ها حاکی است زیردریایی‌های کلاس «اوهایو» بخشی از توان بازدارندگی هسته‌ای آمریکا محسوب می‌شوند و قابلیت حمل و شلیک موشک‌های بالستیک از زیردریایی را دارند؛ موشک‌هایی که به‌گفته منابع نظامی، قابلیت ردیابی بسیار پایینی دارند.

برخی از این زیردریایی‌ها به موشک‌های بالستیک «ترایدنت-۲» با توان حمل کلاهک هسته‌ای مجهز هستند. اگرچه ارتش آمریکا به‌طور رسمی نام زیردریایی اعزام‌شده را اعلام نکرده، اما برخی گزارش‌ها از احتمال حضور زیردریایی «USS Alaska» در این مأموریت خبر داده‌اند.

طبق اطلاعات منتشرشده، این زیردریایی‌ها حدود ۱۷۰ متر طول دارند و با پیشرانه هسته‌ای فعالیت می‌کنند و از پیشرفته‌ترین تجهیزات رزمی نیروی دریایی آمریکا محسوب می‌شوند.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.