رایزنی وزرای خارجه پاکستان و عربستان درباره تنگه هرمز و تعاملات دیپلماتیک ایران-آمریکا

خبرآنلاین دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 18:03
وزیران امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در یک ارتباط تلفنی آخرین تحولات منطقه‌ای با تمرکز با تنگه هرمز، امنیت دریانوردی و روند دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرآنلاین، سناتور محمد اسحاق دار با فیصل بن فرحان آل سعود همتای عربستانی خود امروز گفت وگوی تلفنی انجام داد. ‌

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، ساعاتی قبل نیز سید عباس عراقچی و فیصل بن فرحان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان در خصوص آخرین تحولات مرتبط با روندهای جاری دیپلماتیک میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری پاکستان به صورت تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

براساس این گزارش؛ اسحاق دار و فیصل بن فرحان در مورد اوضاع منطقه و مسائل مورد علاقه متقابل تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه سعودی از نقش سازنده پاکستان قدردانی و حمایت خود را از تلاش‌های این کشور برای ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای، به ویژه در چارچوب تعامل مداوم بین ایران و ایالات متحده، بار دیگر اعلام کرد.

آنان همچنین در مورد اهمیت حفظ امنیت دریایی، از جمله در تنگه هرمز تبادل نظر انجام داده و توافق کردند که در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر در تماس نزدیک باشند.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.