الشرق: دوحه میانجیگری‌ها برای کاهش تنش را افزایش می‌دهد

فرارو دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 11:41
روزنامه قطری از افزایش تلاش‌های میانجیگرانه و رایزنی‌های مقامات این کشور در راستای کاهش تنش و حل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.

روزنامه «الشرق» چاپ قطر نوشت، در چارچوب حمایت کامل دولت قطر از تلاش‌هایی که با راهکارهای مسالمت‌آمیز و راه‌حل‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران در منطقه انجام می‌شود، «محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر به تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در آمریکا و تماس‌ها و رایزنی‌هایی در سطوح بالا ادامه می‌دهد و این نشان‌دهنده رویکرد ثابت دوحه برای تقویت گفتگوها به عنوان گزینه‌ای اساسی جهت رسیدگی به درگیری‌ها و بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، الشرق در ادامه نوشت، دوحه بر اهمیت همکاری تمامی طرف‌ها با میانجیگری‌های کنونی و تعامل با روحیه مسوولیت سیاسی برای اولویت دادن به گفتگو و منطق تاکید دارد چراکه به ایجاد شرایط مناسب برای پیشبرد مذاکرات به سوی نتایج مثبت و کاهش احتمال تشدید تنش و پیامدهای جدی آن بر امنیت و ثبات منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

همچنین این روزنامه قطری به نقل از دوحه بار دیگر پایبندی به مفاد قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد، احترام به حاکمیت کشورها و اولویت دادن به منافع مردم منطقه در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را خواستار شد و حمایت دولت قطر را از تلاش‌های بین‌المللی برای آرام کردن تنش‌ها و کاهش تشدید تنش‌ها به منظور دستیابی به راه‌حل‌های پایداری که امنیت منطقه را حفظ کرده و مردم آن را از تنش و بحران‌های بیشتر دور نگه دارد، اعلام کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.