ده‌ها هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

تابناک جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 12:11
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی وارد عربستان شده‌اند.

علیرضا رشیدیان، با تشریح آخرین وضعیت ورود زائران کشورمان به سرزمین وحی اظهار کرد: تا شامگاه پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت‌، بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران ایرانی وارد عربستان شده‌اند که از این تعداد، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر به مکه مکرمه منتقل شده‌اند و در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار زائر در مدینه منوره حضور دارند.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، وی افزود: عملیات ورود زائران ایرانی به مدینه همچنان ادامه دارد و این فرآیند تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. همچنین انتقال زائران از شهر پیامبر اکرم(ص) به مکه مکرمه نیز با استفاده از قطار سریع‌السیر در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران کشورمان در فضایی معنوی مشغول انجام عبادات و زیارت هستند، گفت: خوشبختانه مسئله خاصی گزارش نشده و تمامی خدمات پیش‌بینی‌شده از جمله اسکان، تغذیه، حمل‌ونقل و خدمات درمانی مطابق برنامه‌ریزی‌ها در حال ارائه است.

رشیدیان همچنین به پیگیری‌های انجام‌شده برای صدور «رقم‌طلب» و روادید تعداد محدودی از همراهان زائران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان و همکاری دست اندرکاران ذیربط کشور میزبان، این موضوع نیز به‌زودی برطرف شود تا این افراد بتوانند به جمع زائران در سرزمین وحی بپیوندند.

گفتنی است؛ امسال حدود ۳۰ هزار زائر ایرانی برای حضور در حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که تا پایان روز پنجشنبه، حدود ۵۷ درصد آنان وارد عربستان سعودی شده‌اند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.