امکان امدادرسانی به مجروحان در نوار غزه وجود ندارد

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:56
سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه گفت: با فروپاشی کامل شبکه بهداشت و درمان در این منطقه، دیگر امکان امدادرسانی به مجروحان حملات رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربی، درباره اعلام فروپاشی شبکه بهداشت و درمان در نوار غزه گفت: اشغالگران اسرائیلی در حال پاکسازی نژادی نوار غزه هستند. متجاوزان اسرائیلی همه چیز را نابود می‌کنند. از هفتم اکتبر تا این لحظه، بیش از ۶۸۸ قتل عام در حق خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده اند. شمار تلفات این تهاجم تاکنون بیش از شش هزار و پانصد شهید بوده است. ۲۷۰۴ نفر از شهدا کودک و ۱۵۸۴ زن و ۳۶۴ نفر سالمند هستند. حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ شهروند هم زخمی شده اند. اشغالگران صهیونیست اینطور جلوه می‌دهند که مناطق جنوبی نوار غزه امن‌تر است. اما خانه‌ها را در این منطقه بر سر ساکنانش خراب می‌کند. موضوع قابل توجه آن است که ۶۵ درصد از قربانیان تهاجم اسرائیل، در جنوب نوار غزه بودند؛ بنابراین اشغالگران اسرائیل درباره امن بودن این منطقه فریبکاری می‌کنند. 

القدره افزود: ما امروز فروپاشی کامل شبکه بهداشت و سلامت را اعلام کردیم. این شبکه امروز دیگر توانایی ارائه هیچ نوع خدمات درمانی را به مجروحان و بیماران در نوار غزه را ندارد. بیمارستان‌ها دیگر نمی‌توانند خدمات ارزشمند یا درستی به مجروحان تهاجم اسرائیل ارائه کنند. بیش از هفت هزار مجروح و بیمار در بیمارستان‌های نوار غزه حضور دارند که بعضی از آن‌ها به علت نبود تخت، روی زمین قرار دارند. 

اشغالگران اسرائیلی، محله‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند تا شمار تلفات بیشتری بگیرد. علاوه بر این، تخریب گسترده در زیرساخت‌های نوار غزه ایجاد می‌کند که فعالیت کادر اورژانس و درمان را دشوارتر می‌کند. اشغالگران اسرائیلی برای بیرون آوردن پیکر‌های قربانیان یا کمک رسانی به مجروحان، مانع تراشی می‌کند که ثابت می‌کند اشغالگران اسرائیلی می‌خواهند تعداد قربانیان این تجاوزگری را افزایش دهند. اشغالگران از همان نخستین لحظه آغاز تهاجم، هدف قرار دادن شبکه درمانی در نوار غزه را آغاز کردند.

این در حالی است است که به علت محاصره اسرائیل، شبکه درمان پیش از این هم شرایط شکننده‌ای داشت. اشغالگران مانع از انتقال تجهیزات پزشکی، سوخت، برق و آب به نوار غزه می‌شود و باعث آواره شدن صد‌ها هزار نفر و اسکان آنان در مدارس و بیمارستان‌ها شده است. بعضی از مجروحانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند تا چند روز هیچ درمانی دریافت نمی‌کنند. شیوع بیماری‌های واگیردار در بین آوارگان هم آغاز شده است. به ویژه که شرایط مجروحان به علت استفاده از سلاح‌های نامتعارف از طرف اسرائیل، وخیم است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.