سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات شب گذشته وزیر خارجه آمریکا، در شبکه ایکس نوشت:
«هیچکس فریب چنین سخنانی نخواهد خورد؛ صلح واقعی در منطقه ما تا زمانی که نظامیگری و مداخلهجویی آمریکا ادامه دارد و نیابتی اشغالگر آن با مصونیت کامل به تحمیل جنگهای بیپایان بر منطقه ادامه میدهد و مرتکب نسلکشی و دیگر جنایات شنیع میشود، دستیافتنی نخواهد بود.»
روبیو شب گذشته در بخشی از اظهارات خود در امارات گفته بود: «تا زمانی که نیروهای نیابتی ایران از عراق موشک و پهپاد پرتاب میکنند و مانند حماس و حزبالله در تروریسم مشارکت دارند، نمیتوان شاهد پایان خصومتها و درگیریها در منطقه بود.»
