روبیو از نقض تفاهم‌نامه توسط صهیونیست‌ها حمایت کرد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 03 تیر 1405 - 21:02
وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ برای حملات صهیونیست‌ها در لبنان توجیه تراشید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه دولت تروریستی آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی در لبنان که نقض یادداشت تفاهم تهران و واشنگتن محسوب می‌شود حمایت کرد.

او مدعی شد: «تنها دلیلی که اسرائیل در لبنان حضور دارد این است که حزب‌الله از آنجا موشک و پهپاد شلیک می‌کند.»

ساعاتی قبل‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود امضای یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا برای برقراری آتش‌بس در لبنان بار دیگر بر ادامه اشغالگری و آنچه ایجاد منطقه حائل امنیتی در جنوب لبنان خوانده، پافشاری کرد.

او در سخنانی که حاکی از بی‌اعتنایی به متن تفاهم‌نامه است، اعلام کرد که عملیات نظامی(تجاوزات) اسرائیل در لبنان ادامه خواهد یافت. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جامعه بین‌المللی از جمله میانجی‌های مذاکرات بر لزوم پایبندی به توافقات و توقف درگیری‌ها در  لبنان تأکید دارند.

به گزارش منابع خبری، نتانیاهو در سخنرانی خود با اشاره به تحولات میدانی، گفت که ارتش اسرائیل عملیات ایجاد یک «منطقه حائل امنیتی» را در جنوب لبنان آغاز کرده است و مدعی شد که این اقدام برای جلوگیری از حملات حزب‌الله ضروری است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که تفاهم‌نامه امضا شده میان ایران و آمریکا در ژنو، صراحتاً بر برقراری آتش‌بس در لبنان و توقف درگیری‌ها به عنوان یکی از مفاد کلیدی برای بازگشت ثبات به منطقه تأکید دارد.

کارشناسان معتقدند که اصرار نتانیاهو بر ادامه عملیات‌های نظامی و ایجاد مناطق امنیتی یک‌جانبه با چراغ‌سبز آمریکا انجام می‌شود و نقض صریح مفاد این یادداشت تفاهم است. 


انتهای پیام/ 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.