باغبانی بهترین درمان افسردگی

رکنا چهارشنبه 03 تیر 1405 - 15:00
رکنا: دانشمندان می گویند باغبانی بهترین درمان برای افسردگی است.

به گزارش رکنا، دانشمندان می‌گویند باغبانی فقط باعث زیباتر شدن خانه نمی‌شود؛ می‌تواند به آرام شدن ذهن کمک کند، اضطراب را کاهش دهد و وقتی افراد ناراحت یا تحت استرس هستند حال‌شان را بهتر کند. بودن در کنار گیاهان، لمس خاک و گذراندن زمان آرام در فضای بیرون می‌تواند به مغز کمک کند آرام‌تر شود و حس آرامش بیشتری پیدا کند.

حتی چند دقیقه در باغچه هم می‌تواند تفاوت ایجاد کند. برخی مطالعات نشان می‌دهند فقط ۱۰ دقیقه کار با خاک یا رسیدگی به گیاهان می‌تواند استرس را کاهش دهد و به‌طور طبیعی حال‌وهوای فرد را بهتر کند. این کار می‌تواند مثل یک شروع تازه برای ذهن باشد، مخصوصاً در روزهای سختی که همه‌چیز سنگین به نظر می‌رسد.

خبر خوب این است که برای لذت بردن از آن لازم نیست حیاط بزرگی داشته باشی. یک بالکن کوچک، چند گلدان یا حتی یک باغچه روی طاقچه پنجره هم کافی است. فقط ۲ تا ۳ ساعت در هفته رسیدگی به گیاهان می‌تواند به یک عادت ساده و سالم تبدیل شود که آرامش، لذت و کمی آسودگی بیشتر به زندگی روزمره‌ات اضافه می‌کند.

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227898
  • گیم‌ پلی جدید از بازی رزونانس کنترل + فیلم

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.