معمار تحریم‌های ایران: معافیت نفتی ترامپ فراتر از برجام و توافق هسته ای است/ معافیتی که واردات نفت ایران توسط پالایشگاه‌های آمریکایی به دلار را مجاز می‌کند!

اقتصادنیوز سه شنبه 02 تیر 1405 - 07:19
اقتصادنیوز: معاون هماهنگ‌کننده سیاست تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ گفت: اقدام ترامپ در صدور معافیت های نفتی، فراتر از توافق هسته‌ای و برجام است .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ریچارد نفیو معمار تحریم های آمریکا علیه ایران در زمان باراک اوباما در واکنش به پیام ستون نویس و خبرنگار سرشناس بلومبرگ که نوشته است «معافیت های امریکا تحریم‌های نفتی ۴۰ ساله آمریکا علیه ایران را به عقب برمی‌گرداند» با تایید این مطلب نوشت: درست است. هیچ‌کس نباید از بزرگی این موضوع غافل شود.

 وی ادامه داد: صادقانه بگویم، فکر نمی‌کنم بسیاری از آمریکایی‌ها (شرکت های نفتی آمریکا) در شصت روز آینده از این موضوع استفاده کنند چرا که دردسرهای زیادی دارد. اما، این موضوع درست است و وقتی در ماه اوت تمدید شود، خب ابعاد بزرگ تری پیدا می کند. این (معافیت)خیلی فراتر از توافق‌نامه‌ اقدام مشترک و برجام است.

شایان ذکر است، خاویر بلاس ستون نویس مشهور بلومبرگ در پیامی در شبکه ایکس با اشاره به معافیت نفتی ایران برای ۶۰ روز بر اساس تفاهم نامه اسلام آباد و مذاکرات سوییس نوشت: ممکن است فقط ۶۰ روز طول بکشد چرا که شک دارم این توافق اولیه دائمی شود، اما معافیت وزارت خزانه‌داری ایالات متحده عملاً تحریم‌های نفتی بیش از ۴۰ ساله آمریکا علیه ایران را به عقب برمی‌گرداند.

 
وی گفت که «حتی پالایشگاه‌های آمریکایی مجاز به واردات نفت ایران و پرداخت هزینه آن به دلار هستند!!!»

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.